USMLE STEP 1

USMLE STEP 1

جهت ادامه تحصیل و یا اشتغال به کار در ایالات متحده آمریکا، باید در 3 مرحله آزمون USMLE شرکت کرده و در هر سه آزمون موفق شوید. مرحله اول این آزمون USMLE Step 1 است.

آزمون USMLE STEP 1

 USMLE STEP 1

آزمون CBT Step 1 (Computer-Based Test) شامل 7 مرحله و در مجموع 322 سوال دارد. در هر مرحله 46 سوال مطرح می شود که باید در 60 دقیقه به آنها پاسخ دهید. این آزمون همان آزمون کتبی سابق هست که اکنون به صورت کامپیوتری گرفته می شود. برخی سوالات این آزمون ممکن است حاوی شکل ها یا تصاویر رنگی باشند که معمولا در سمت راست سوال قرار می گیرند.

داوطلبان می توانند برای آشنایی بیشتر با ساختار این آزمون، به 150 نمونه سوال تمرینی موجود در سایت www.usmle.org مراجعه کنند.

تذکر مهم: دقت داشته باشید فقط در مدت زمان 60 دقیقه مربوط به هر مرحله می توان پاسخ به سوالات همان مرحله را وارد کرده و یا تغییرشان داد. بعد از اتمام پاسخگویی به سوالات هر مرحله ، داوطلب باید روی صفحه مانیتور کلیک کند تا به مرحله بعدی وارد شود و پس از ورود به مرحله ی بعد، امکان بازگشت به مرحله قبل وجود ندارد.

 

زمان برگزاری آزمون USMLE STEP 1 :

این آزمون در همه روزه بجز روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی و دو هفته ی اول ژانویه، برگزار میشود.

 

نحوه شرکت در آزمون USMLE Step 1 :

شما می توانید از طریق سایت www.nbme.org برای شرکت در این آزمون اقدام کنید.

تذکر: اگرچه هیچ محدودیت زمانی برای ثبت نام در آزمون STEP 1 وجود ندارد، ولی باید سعی کنید حداقل 6 ماه زودتر از روز مورد نظرتان برای ثبت نام اقدام کنید.

 

محل برگزاری آزمون USMLE STEP 1 :

بعد از دریافت مجوز زمانبندی و تماس با مرکز آزمون، محل برگزاری آزمون شما تعیین می شود. برای اطلاع از لیست مکان هایی که این آزمون در آنها برگزار می شود ، میتوانید به سایت www.prometric.com مراجعه کنید.

 

نوع سوالات آزمون USMLE STEP 1 :

متداول ترین سوالات، سوالات چند گزینه ای (MCQ) با تنها یک پاسخ صحیح است. اغلب سوالات به صورت یک سناریو کلینیکی و یا یک پرسش مستقیم بدون هیچ سناریویی به همراه چند گزینه مطرح می شود و شما باید یک گزینه را به عنوان بهترین پاسخ انتخاب کنید.

نکته: تقریبا سه چهارم سوالات آزمون STEP 1 با توصیفی راجع به یک بیمار آغاز می شوند.

 

نحوه محاسبه امتیاز آزمون USMLE STEP 1 :

هر شرکت کننده بعد از اتمام آزمون، یک گزارش الکترونیکی از امتیاز خود شامل وضعیت قبولی یا مردودی ، دو امتیاز و یک تصویر گرافیکی از نحوه عملکردش را دریافت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.